Benedicte Beldam (1994, Oslo, Norveška), konceptualna je i feministička umjetnik/umjetnica s norveškim i kvenskim podrijetlom. Osoba ima magisterij Nacionalne akademije likovnih umjetnosti u Oslu i počasni stupanj studija umjetne inteligencije i filozofije sa Sveučilišta u Oslu. Od 2022. surađuje s Tris Vonna-Michell koja je 2014. ušla u uži izbor za Turnerovu nagradu. Beldam je predstavljao/la Norvešku na Međunarodnom studentskom bijenalu u Zagrebu. Odoba je sudjelovala u umjetničkim rezidencijama kao što je Komplot Brussels i bila domaćin međunarodnih radionica i predavanja. Izložbe uključuju nekoliko samostalnih, duo i skupnih izložbi u Kabelvågu, Ringebuu, Oslu, Bergenu, Schrambachu (Donja Austrija), Berlinu i Bruxellesu. Osim što sudjeluje u izdavačkim projektima preko Breton Cassette, osoba će sljedeće godine zajedno s Tenthaus Art Collective predstaviti radove na Trijenalu crteža u Oslu.

 

Benedicte Beldam, born in Oslo, Norway in 1994, is a conceptual and feminist artist with Norwegian and Kven background. They hold an MFA from The National Academy of Fine Arts Oslo and studied an Honours Degree in Artificial Intelligence and Philosophy at the University of Oslo. Since 2022, they have been assisting Tris Vonna-Michell which was shortlisted for the Turner prize in 2014. Beldam represented Norway at the International Student Biennial in Zagreb. They have undertaken artist residencies such as Komplot Brussels and hosted international workshops and teachings. Exhibitions include several solo, duo and group exhibitions in Kabelvåg, Ringebu, Oslo, Bergen, Schrambach (Lower Austria), Berlin and Brussels. Apart from being involved in publishing projects through Breton Cassette, they will be presenting work at the Drawing Triennial in Oslo together with Tenthaus Art Collective in the upcoming year.

 

Benedicte Beldam

Sirene / Sirens, 2022.

instalacija (miris, zvuk, objekti) / installation (smell, sound, objects)

dimenzije promjenjive

Rad se dotiče niza tema: sirene iz grčke mitologije, čamci za spašavanje na Titanicu, AI i teorija vodstva, globalna politika upravljanja Antarktikom i Konvencija o sigurnosti života na moru. Ima jakih nota feminizma i različitih oblika potisnute mržnje – među njima i mizoginije. Ipak, ostaje nada kroz ljudsko djelovanje. Sirene su izvorno postavljene u plutajućoj sauni na fjordu u Oslu u veljači 2022., a kasnije su izložene kao instalacija u Kunstnernes Hus, Oslo, Norveška u travnju 2022. Sirene, kako su predstavljene na 28. Slavonskom biennalu, uključuju školjke kamenica i alge iz hepeninga, crveni kupaći kostim umjetnice, raspadnuti tekst iz knjižice natopljene slanom vodom i raspadnutu verziju audiouratka...

The work touches upon an array of thematics: Sirens from Greek mythology, the lifeboats on Titanic, AI and Leadership theory, the global politics of governing Antarctica and the Safety of Life at Sea Convention. There are strong notes of feminism and different forms of surpressed hatered – amongst them misogyni. Yet, there remains hope through human action. Sirens were originally set on a floating sauna in the Oslo Fjord in February 2022 and later exhibited as an installation at Kunstnernes Hus, Oslo, Norway in April 2022. Sirens, as presented at the 28th Slavonian Biennial, include oyster shells and seaweed from the happenings, the red bathing suit of the artist, the disintegrated text from the booklet soaked in saltwater and the disintegrated version of the audio piece...

  • iz izjave umjetnice / from the statement of the artist