Nikolina Kuzmić, rođena u Splitu 1994. Magistrirala je 2019. godine pri Odsjeku za slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi redovite profesorice Nine Ivančić. Realizirala je pet samostalnih izložbi, od kojih ističemo izložbu Tijelo bez organa u Salonu Galić u Splitu 2021. i izložbu Kratka povijest raspadanja u Studiju 21 2020. godine, također u Splitu. Sudjelovala je na nekoliko skupnih izložbi, od kojih se ističe grupna izložba u organizaciji studenata zajedno s mentorima Rad, tekst, kontekst: oblici kolaborativnih praksi u Staroj gradskoj vijećnici u Splitu 2017. godine te izložba HT nagrada za suvremenu umjetnost u MSU-u Zagreb 2019. godine. Djeluje i kao asistentica scenografa. Članica je HULU-a od 2019. Živi i radi u Splitu.
Nikolina Kuzmić, born in 1994 in Split. She got her master’s degree in 2019 from the Painting Department at the Arts Academy in Split in the class of Professor Nina Ivančić. She had five solo exhibitions, including Body without Organs at Salon Galić in 2021 and A Short History of Decay at Studio 21 in 2020, both of which in Split. She participated in several group exhibitions, including the group exhibition Work, Text, Context: Forms of Collaborative Practices organized by students together with their mentors and held in the Old Town's Hall in Split in 2017, and 12th HT Contemporary Art Award at the Museum of Contemporary Art in Zagreb in 2019. Nikolina works as a set designer assistent, and is a member of HULU as of 2019. Lives and works in Split.
Nikolina Kuzmić
Kratka povijest raspadanja / A Short History of Decay, 2021.
vez, akril na platnu / embroidery, acrylic on canvas
100 x 70 cm
Ideja za knjigu nastaje kada pronalazim staru knjigu/priručnik iz geologije (Istorijska geologija, dr. Kosta Petković, 1954.) na sajmu knjiga u hrpi rabljenih knjiga. Ono što me privuklo jesu ilustracije raznoraznih fosiliziranih životinja i biljaka grupiranih, numeriranih i predstavljenih na tipičan znanstveni način. Odlučila sam preuzeti te ilustracije, slikarski ih obraditi u kombinaciji s tehnikom veza i jukstaponirati s citatima iz filmova koje skupljam godinama, a tiču se odnosa sjećanja, memorije, umjetnosti. Knjiga se bavi granicama u kojima kolektivna memorija i osobno sjećanje postaju jedno, te odnosom „nesvjesnog očuvanja“ (priroda) i „svjesnog čuvanja“ (kultura); arhiviranjem, bilježenjem, pitanjima kada znanje postaje zastarjelo te još jedna informacija u moru drugih i konačno ulogom umjetnosti kao nečega što sjedinjuje sve ove procese te ih propituje.
The idea for the book arose when I found an old book/handbook on geology (Historical Geology, Dr. Kosta Petković, 1954) at a book fair in a pile of used books. What attracted me were the illustrations of various fossilized animals and plants grouped, numbered and presented in typical scientific fashion. I decided to take those illustrations, process them in a painterly way in combination with the embroidery technique and juxtapose them with quotes from movies that I've been collecting for years, which are about the relationship between recollection, memory, and art. The book deals with the boundaries where collective memory and personal memory become one, and the relationship between "unconscious preservation" (nature) and "conscious preservation" (culture); archiving, recording, questions about when knowledge becomes outdated and one more piece of information in the sea of other, and finally the role of art as something that unites all these processes and questions them.
- iz izjave umjetnice / from the statement of the artist